Εν έτη 2024, η ψηφιακή παρουσία και πιο συγκεκριμένα η παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ), είναι απαραίτητη για κάθε οργανισμό.
Οι παράγοντες που καθορίζουν το πόσο καλά χρησιμοποιούμε αυτό το εξαιρετικό κανάλι marketing είναι οι παρακάτω:
- Στρατηγική περιεχομένου (Content Strategy)
- Κατανόηση του κοινού (Audience Insight)
- Ενιαία και αυθεντική ταυτότητα brand
- Ενεργή αλληλεπίδραση (Engagement)
- Ποιότητα περιεχομένου
- Επιλογή κατάλληλων πλατφορμών
- Διαφήμιση (Paid Ads) & προώθηση
- Ανάλυση απόδοσης (Analytics & KPIs)
Οι παραπάνω παράγοντες, είναι ιδιαίτερα σύνθετοι και απαιτούν αρκετή ανάλυση, ενδεχομένως κι ένα ξεχωριστό άρθρο έκαστος εξ αυτών. Αποτελούν τη βάση για τη δημιουργία μιας στρατηγικής για ΜΚΔ. Αν βέβαια δεν υπάρχει επαρκής χρόνος από την πλευρά του οργανισμού, η ανάθεση της χάραξης στρατηγικής σε έναν εξωτερικό συνεργάτη μπορεί να φέρει εκπληκτικά αποτελέσματα.
Στη Metis Marketing Agency, προσπαθούμε να καθοδηγήσουμε τους συνεργάτες μας στις σωστές επιλογές, κάνοντας μια σειρά ερωτημάτων που πρέπει να απαντήσει ο οργανισμός, ώστε να μεγιστοποιήσει τις θετικές επιδράσεις των ΜΚΔ στο μείγμα marketing που έχει επιλέξει.
- Τι στόχους έχουμε ως οργανισμός; Θέλουμε περισσότερους ακόλουθους; Περισσότερη αλληλεπίδραση; Κάτι άλλο;
- Τι υλικό δημιουργούμε; Είναι φωτογραφίες; Είναι βίντεο; Είναι και τα 2;
- Τι γνωρίζουμε για το κοινό μας; Τι του αρέσει; Πότε είναι ενεργό; Αλληλεπιδρούμε μαζί του; Επιλέγουμε τα σωστά κανάλια επικοινωνίας μαζί του;
- Έχουμε συνέπεια και αυθεντικότητα σε ότι ανεβάζουμε στα ΜΚΔ;
- Είναι οι αναρτήσεις μας σωστά σχεδιασμένες; Μήπως υπάρχουν ορθογραφικά λάθη στα κείμενα ή τις λεζάντες;
- Παρακολουθούμε τι δουλεύει και τι όχι; Λαμβάνουμε κάποιο feedback ή κινούμαστε στα τυφλά;
Τέλος, μια πολύ σημαντική ερώτηση που οι περισσότεροι οργανισμοί ξεχνούν:
- Υπάρχει διαθέσιμο budget για διαφήμιση; Θα είμαστε ικανοποιημένοι μόνο με την οργανική απήχηση των όσων ανεβάζουμε στα ΜΚΔ;
Παρότι με μια πρώτη ανάγνωση, ίσως τα παραπάνω φαντάζουν βουνό, είναι σίγουρο ότι κάθε οργανισμός πρέπει να ασχοληθεί ενεργά με τα social media, δαπανώντας όσους πόρους έχει στη διάθεσή του (χρήμα & χρόνο), με στόχο μια όσο το δυνατόν περισσότερο μια στιβαρή και αποτελεσματική παρουσία σε αυτά.