Η χορηγία στο αθλητικό σωματείο

Η προσέλκυση χορηγών είναι μία από τις σημαντικότερες λειτουργίες που καλείται να διεκπεραιώσει η διοίκηση ενός αθλητικού σωματείου.

Είναι μία πηγή εσόδου απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του συλλόγου, καθώς αυξάνει τους διαθέσιμους πόρους για την υλοποίηση των στόχων που έχουν τεθεί.

Σε γενικές γραμμές, μπορούμε να κατηγοριοποιήσουμε τις χορηγίες ως κάτωθι:

  1. Χορηγίες σε χρήμα
  2. Χορηγίες σε είδος
Χορηγία σε χρήμα

Οι χρηματικές χορηγίες, είναι το οξυγόνο στη λειτουργία των αθλητικών οργανισμών. Τα χρήματα που συγκεντρώνονται από αυτές, προσφέρουν ευελιξία στη λήψη αποφάσεων για την κατανομή των διαθέσιμων οικονομικών πόρων.

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για βελτίωση των εγκαταστάσεων, νέα προσφερόμενα προγράμματα, περαιτέρω επένδυση στο αγωνιστικό τμήμα κ.α.

Οι χορηγίες σε χρήμα συνήθως προέρχονται από προσωπικές επαφές των μελών του Δ.Σ. του συλλόγου και από τοπικούς οικονομικούς παράγοντες που υποστηρίζουν τον αθλητισμό στην περιοχή τους. Πολύ καλή πιθανότητα για σύναψη χορηγιών προσφέρουν και οι περιπτώσεις εταιρειών που διοικούνται από πρώην μέλη/αθλητές του σωματείου.

Ανάλογα με το μέγεθος του σωματείου, οι χορηγίες μπορεί να είναι από λίγες εκατοντάδες ευρώ ως αρκετές χιλιάδες.

Η προσπάθεια σύναψης χορηγιών με μεγάλες εταιρείες συνήθως αποβαίνει άκαρπη, αν δεν υπάρχει κάποιο contact person σε αυτές, που θα αναλάβει να προωθήσει το θέμα του σωματείου στα υψηλότερα κλιμάκια. Αξίζει να διερευνηθεί ως πιθανή συνεργασία, αφού πρώτα έχουμε εξετάσει κάθε lead της τοπικής αγοράς.

Είναι καλύτερο η εστίαση των προσπαθειών να γίνεται σε τοπικό ή περιφερειακό επίπεδο, στα οποία ενδεχομένως ο σύλλογος να διατηρεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα λόγω εντοπιότητας. Σε εθνικό επίπεδο, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και συμπεριλαμβάνει λαοφιλείς ομάδες με τεράστια βάση φιλάθλων.

Χορηγία σε είδος

Οι χορηγίες σε είδος (ή ανταποδοτικές χορηγίες) παρότι δεν προσφέρουν την ίδια ευελιξία στη λήψη αποφάσεων για την κατανομή οικονομικών πόρων, είναι ιδιαίτερα σημαντικές καθώς αφαιρούν παράγοντες κόστους που επηρεάζουν τον ετήσιο προϋπολογισμό.

Από την πλευρά του σωματείου πρέπει να μετρώνται στο κόστος που θα κατέβαλε το ίδιο για να αποκτήσει κάποιο αγαθό κι όχι στο ποσό στοιχίζει στον χορηγό. Ανάλογα με το μέγεθος της χορηγίας, θα πρέπει να του αποδίδονται αντίστοιχες χορηγίες παροχές.

Είναι πολύ συχνό φαινόμενο οι χορηγίες σε είδος να αντιμετωπίζονται ως χορηγίες δεύτερης κατηγορίας, με αποτέλεσμα εν καιρώ να αποσύρονται από το σωματείο. Πόσες φορές πχ ο χορηγός συμπληρωμάτων διατροφής δεν έλαβε απλά μια πινακίδα κάπου, ενώ η αξία της χορηγίας του ήταν μεγαλύτερη από κάποιες χρηματικές;

Στη Metis Marketing Agency, προσπαθούμε να εμφυσήσουμε στους συνεργάτες μας, ότι η εξυπηρέτηση της χορηγίας καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, είναι ο Νο1 παράγοντας για την επέκταση της συνεργασίας μας με τον χορηγό και το επόμενο έτος.

Δεν αρκεί μόνο να έρθουν οι χορηγίες, θα πρέπει κάποιος να αναλάβει την ορθή εκτέλεσή τους, οργανωμένα και μεθοδικά. Αν αυτό δεν μπορεί να γίνει με άτομα εντός του οργανισμού, υπάρχει πάντοτε η λύση ενός εξωτερικού συνεργάτη.

Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζεται η μακροχρόνια ευημερία του σωματείου, λόγω του υψηλού βαθμού διατήρησης χορηγών και την ποσοτική και ποιοτική αύξησή τους με το πέρασμα του χρόνου.

Share the Post:
Scroll to Top