Το παραδοσιακό marketing στην ψηφιακή εποχή

Ζούμε σε μια εποχή κατά την οποία η ψηφιακή παρουσία ενός οργανισμού θεωρείται πλέον ταυτόσημη με το marketing, σε βαθμό που είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς τρόπους προβολής και προώθησης off-line, με το digital marketing να συγκεντρώνει όλο και μεγαλύτερο ποσοστό από το διαθέσιμο budget ενός οργανισμού.

Ο ψηφιακός κόσμος σίγουρα προσφέρει τρομερές ευκαιρίες στον τομέα του marketing, αλλά μήπως κρύβεται ταυτόχρονα ένας μεγάλος κίνδυνος πίσω από αυτό;

Ας ξεκινήσουμε ορίζοντας εν τάχει τι είναι marketing:

«Marketing είναι η κοινωνική και διοικητική διαδικασία μέσω της οποίας άτομα και ομάδες αποκτούν αυτά που χρειάζονται και επιθυμούν μέσω της δημιουργίας, προσφοράς και ανταλλαγής προϊόντων ή αξιών με άλλους.»

Πηγή: Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management (15th ed.). Pearson Education.

Αναλύοντας τον παραπάνω ορισμό, θα μπορούσαμε να ορίσουμε επομένως το παραδοσιακό marketing, ως το σύνολο των ενεργειών και στρατηγικών που αποσκοπούν στην προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω κλασικών, μη ψηφιακών καναλιών, όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, ο έντυπος τύπος (εφημερίδες, περιοδικά), οι αφίσες και οι διαφημίσεις σε εξωτερικούς χώρους.

Απέναντι από το παραδοσιακό marketing, εντοπίζουμε το digital marketing, το οποίο προσφέρει στοχευμένη προβολή, άμεση επικοινωνία και μετρήσιμα αποτελέσματα, εντός ενός ψηφιακού περιβάλλοντος που επιτρέπει την αμφίδρομη επικοινωνία.

Κι εδώ γεννάται το εξής ερώτημα: Το παραδοσιακού μάρκετινγκ είναι κάτι παρωχημένο και ξεπερασμένο ή μήπως η υπερβολική εστίαση στο digital marketing δεν μας επιτρέπει να εντοπίσουμε ευκαιρίες επικοινωνίας με το κοινό στόχο από πιο παραδοσιακά κανάλια;

Η μονοδιάστατη υιοθέτηση ψηφιακών πρακτικών, παραμερίζοντας το παραδοσιακό marketing, ενέχει κινδύνους — ιδιαίτερα στον κλάδο του αθλητισμού, αλλά και στους περισσότερους κλάδους. Εδικά ο  αθλητισμός όμως, βασίζεται έντονα στο συναίσθημα, την ταύτιση και την φυσική παρουσία του θεατή ή του συμμετέχοντα. Παραδοσιακά μέσα προβολής, όπως οι αφίσες σε γήπεδα, οι ραδιοφωνικές μεταδόσεις, οι χορηγίες σε φανέλες και η ονοματοδοσία ομάδων, έχουν βαθιά επίδραση στο κοινό, κυρίως σε τοπικές ή ερασιτεχνικές ομάδες.

Ιδανικά, οι δύο προσεγγίσεις πρέπει να συνδυάζονται. Η υβριδική στρατηγική marketing ενώνει τη δύναμη του ψηφιακού (social media, video, analytics) με την αυθεντικότητα και το κύρος του παραδοσιακού και αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή που προτείνουμε στους πελάτες της Metis Marketing Agency.

Στον αθλητισμό — έναν χώρο όπου η ανθρώπινη επαφή και το πάθος είναι θεμελιώδη —  αλλά και στο γενικότερο επιχειρείν, η ισορροπία ανάμεσα στο παραδοσιακό και το ψηφιακό marketing δεν είναι απλώς επιθυμητή, αλλά απαραίτητη.

 

 

Share the Post:
Scroll to Top