Όταν μιλάμε για το λογότυπο ενός οργανισμού ή μιας επιχείρησης, ουσιαστικά αναφερόμαστε σε ένα σύμβολο ή σχέδιο που χρησιμοποιείται για να ξεχωρίζει τον οργανισμό από άλλες παρεμφερείς οντότητες και αποτελεί βασικό στοιχείο της οπτικής του ταυτότητας.
Το λογότυπο, που μπορεί να αποτελείται από εικόνες, χρώματα, κείμενα και άλλα στοιχεία, σχεδιάζεται με σκοπό την εύκολη αναγνώρισή του και τη σύνδεση με τον οργανισμό, ενώ ταυτόχρονα υποδηλώνει πολλά για την ταυτότητα και τις αξίες του οργανισμού που εκπροσωπεί.
Σε γενικές γραμμές τα λογότυπα κατηγοριοποιούνται στις παρακάτω κατηγορίες:
-
Λογότυπα με λέξεις (Wordmarks ή Logotypes)
- Αποτελούνται αποκλειστικά από το όνομα της εταιρείας ή του brand, με έμφαση στη γραμματοσειρά και το στυλ.
- Παράδειγμα: Facebook, Coca-Cola
-
Αρχικά ή μονογράμματα (Lettermarks)
- Χρησιμοποιούν τα αρχικά του brand, συνήθως όταν το όνομα είναι μεγάλο ή δύσκολο να απομνημονευτεί.
- Παράδειγμα: Δ.Ε.Η., C.N.N.
-
Εικονίδια ή σύμβολα (Brandmarks ή Symbol logos)
- Ένα απλό γραφικό ή εικονίδιο που αντιπροσωπεύει το brand χωρίς καθόλου κείμενο.
- Παράδειγμα: Apple, Twitter
-
Συνδυαστικά λογότυπα (Combination marks)
- Συνδυάζουν εικόνα/σύμβολο με κείμενο (είτε λέξη είτε αρχικά). Είναι τα πιο ευέλικτα.
- Παράδειγμα: Adidas, Mikel
-
Εμβλήματα (Emblems)
- Το κείμενο ενσωματώνεται μέσα σε ένα σχήμα ή σχέδιο, συνήθως πιο “κλειστό” και παραδοσιακό.
- Παράδειγμα: Π.Α.Ο.Κ, PORSCHE
Πέρα από την κατηγοριοποίηση με βάση τη μορφή του λογοτύπου, μπορούμε να κάνουμε μια κατηγοριοποίηση βάσει του στυλ που χρησιμοποιούμε για τη δημιουργία του, όπως παρακάτω:
-
Μινιμαλιστικά λογότυπα
- Απλά, καθαρά σχέδια με έμφαση στη λειτουργικότητα και την αναγνωρισιμότητα.
- Παράδειγμα: Airbnb
-
Ρετρό ή vintage λογότυπα
- Εμπνέονται από παλαιότερες εποχές, συνήθως με πιο περίτεχνα σχέδια.
- Παράδειγμα: Jack Daniels
-
Χειρόγραφα / Καλλιγραφικά
- Στυλ που θυμίζει χειρόγραφη υπογραφή ή καλλιγραφία. Προσδίδει προσωπικότητα και κομψότητα.
- Παράδειγμα: Coca-Cola
-
Τεχνολογικά / Futuristic
- Σύγχρονα, με γεωμετρικά στοιχεία ή φουτουριστικές γραμματοσειρές.
- Παράδειγμα: Tesla
Στη Metis Marketing Agency, ακολουθούμε πάντοτε κάποιους βασικούς κανόνες στη σχεδίαση της οπτικής ταυτότητας ενός συνεργάτη. Αυτοί οι κανόνες μπορούν να συμπυκνωθούν ως εξής:
- Όταν δημιουργούμε ένα λογότυπο δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ αυτή θα είναι η πρώτη μας επαφή με κάποιον πελάτη. Επειδή δυστυχώς έχουμε μία και μόνη ευκαιρία για να κάνουμε μια καλή πρώτη εντύπωση, το λογότυπό μας θα πρέπει να είναι ευδιάκριτο, σαφές, και να ταιριάζει με την ταυτότητα του οργανισμού και το κοινό του.
- Καλό θα είναι να μην σχεδιάζουμε ένα λογότυπο για τον οργανισμό μας βασιζόμενοι σε κάποια τάση της εποχής, που σημαίνει ότι σε λίγα χρόνια θα χρειαστούμε επανασχεδίαση του.
- Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε πώς ένα καλό λογότυπο πρέπει να έχει ευκολία στις διάφορες εφαρμογές και χρήσεις του, π.χ. διαφημιστικό υλικό, επαγγελματικές κάρτες, μπλουζάκια, καταχωρήσεις κ.α.
Για οποιαδήποτε απορία η επιχείρησή μας παραμένει στη διάθεσή σας.
—
Metis Marketing Agency